23 dziewczynki, 23 chłopców

Dwudziestu trzech identycznych chłopców w szarych dresach podrzuca głową piłkę na angielskiej ulicy. Dwadzieścia trzy, niczym nie różniące się od siebie dziewczynki, jeżdżą na różowych rowerkach wokół jednego domu. Dwadzieścia trzy jest w tej kampanii liczbą kluczową – tyle razy wzrasta bowiem prawdopodobieństwo spowodowania wypadku, kiedy podczas jazdy samochodem kierowca pisze sms-y.

Osoba zajęta patrzeniem w ekran telefonu komórkowego, zamiast na drogę, stawia się w takiej samej sytuacji, w jakiej byłby prawidłowo prowadzący kierowca, kiedy pod jego koła wyskoczyłaby nagle gromadka, złożona z dwudziestu trzech dzieci.

Plakaty ze tłumem dziewczynek i chłopców stanowiły część kampanii promującej bezpieczeństwo na drogach. Jej hasłem przewodnim jest ostrzeżenie: „Text while you’re driving and you’re 23 times more likely to have an accident” (“Pisząc sms-y podczas prowadzeniu samochodu, jesteś 23 razy bardziej narażony na wypadek”). Zrealizowała je agencja Abbott Mead Vickers BBDO, na zlecenie leżącej we wschodnim Londynie gminy Tower Hamlets.

źródło:kampaniespoleczne.pl