Niekończące się precelki


Kolorowy precelek jest długi i nieprzyzwoicie słodki. Łańcuch łakomstwa wygląda niewinnie, ale jest wyjątkowo groźny dla zakochanego w słodyczach dziecka, zwabionego dodatkowo kolorową posypką.

Reklama malezyjskiej kampanii kierowanej do rodziców przedstawia dziecko objadające się słodyczami na tle sterylnie czystej, białej kuchni. Hasło dopełnia wymowę obrazu: „Let him know how to control his appetite” („Naucz go kontrolować apetyt”). Całość jest dziełem malezyjskiej agencji Ikpin, wykonanym na zlecenie ChildObesity.com. Kampania ma na celu uświadomienie rodzicom, jak ważną rolę odgrywają w walce z otyłością swoich dzieci. To oni są bowiem odpowiedzialni za to, by nauczyć je samokontroli.

Zgodnie z opinią Światowej Organizacji Zdrowia otyłość dzieci jest jedną z najpoważniejszych chorób cywilizacyjnych i stanowi wielkie wyzwanie dla zdrowia publicznego w XXI wieku. Problem ten jest globalny, a w ostatnich latach zaczął dotykać również kraje słabo i średnio rozwinięte, zwłaszcza na terenach zurbanizowanych. Szacuje się, że w 2010 roku liczba dzieci z nadwagą w wieku poniżej pięciu lat sięgnęła 42 mln. Blisko 35 mln z nich mieszka właśnie w krajach rozwijających się. Nadwaga i otyłość w dzieciństwie generują szereg problemów zdrowotnych w dorosłości. Można im zapobiec reagując odpowiednio szybko.

Pamiętajmy zatem, aby włożyć nieco pracy w przygotowanie pożywnego i zdrowego posiłku dla dziecka. Lepsze to, niż wkładanie żmudnej pracy w odchudzanie malucha.

Materiał zaczerpnięto ze strony www.kampaniespoleczne.pl