Zdrowa dieta dla dziecka – małe ABC żywienia

Jak powinien wyglądać zdrowy jadłospis dziecka? Przede wszystkim powinien składać się z dużej ilości jak najbardziej naturalnych produktów bez konserwantów i sztucznych barwników. Aby mieć pewność, że dajesz dziecku to, co najlepsze, upewnij się, że kupujesz jedzenie u sprawdzonych dostawców.

Jabłka, truskawki, gruszki, seler, ziemniaki – te wszystkie produkty, pomimo, iż pozornie są źródłem witamin i minerałów, mogą zawierać szkodliwe, toksyczne substancje. Podobnie suszone owoce z zawartością siarki w charakterze konserwantu. Włączanie owoców i warzyw do diety malucha powinno odbywać się świadomie.

Gdzie kupować

Dobrym dostawcą organicznych warzyw i owoców mogą być lokalni rolnicy, kooperatywy spożywcze oraz sklepy internetowe jak na przykład Biosklep, Auchan, Frisco. Opinie o dostawcach i produktach z łatwością znajdziesz w mediach społecznościowych oraz na forach internetowych. Nie jesteś przekonana do kupowania produktów spożywczych w Internecie? Być może przekonają Cię specjalne rankingi najlepszych supermarketów online.

W 2016 roku zwyciężył sklep Frisco, opinie o markecie Piotr i Paweł oraz Tesco także były bardzo dobre. W przypadku Frisco, opinie o jakości i świeżości asortymentu oraz stosunku jakości do ceny były jednym z czynników decydujących o wygranej. W tych wszystkich sklepach znajdziesz działy z organiczną żywnością. Ekologiczne warzywa i owoce dostępne są też w stacjonarnych supermarketach. Produkty bio ma w swojej ofercie na przykład sklep Lidl.

Dlaczego warto być eko

Pozornie zdrowe warzywa i owoce mogą zawierać toksyczne pestycydy, które nierzadko są odporne na deszcz, a zatem jednocześnie są trudne do zmycia. Amerykańscy specjaliści stworzyli nawet specjalną listę „brudnej dwunastki”, która zawiera owoce i warzywa charakteryzujące się największą zawartością toksycznych pestycydów.

Właśnie te produkty najlepiej kupuj u sprawdzonych dostawców, a jeśli to możliwe upewnij się, że są to artykuły organiczne. Lista zawiera: jabłka, brzoskwinie, seler naciowy, nektarynki, słodką paprykę, szpinak, wiśnie, jarmuż, ziemniaki, sałatę, winogrona, truskawki. Nie zawsze bezpieczne będą też ogórki, pomidory i gruszki.

Postaw na naturalne smaki

Postaraj się, aby jadłospis Twojego dziecka był złożony z jak najbardziej naturalnych produktów. Unikaj podawania słodyczy, fast foodów czy słonych przekąsek. Zamiast słodzonych, gotowych jogurtów podawaj maluchowi jogurty naturalne wymieszane z owocami. Płatki kukurydziane lub słodzone płatki śniadaniowe (czekoladowe kulki lub miodowe chrupki) zastąp owsianką z miodem i orzechami.

Zamiast słodzonych napojów gazowanych i wód smakowych dawaj maluchowi herbaty owocowe, wodę i naturalnie wyciskane soki. W ten sposób uczysz go, jak doceniać prawdziwy smak naturalnych produktów. Bombardując kubki smakowe dziecka sztucznymi słodzikami, sprawiasz, że od najmłodszych lat będzie łaknąć słodkich przekąsek.

 

Bądź pierwszą osobą, która zostawi swój komentarz

Dodaj komentarz