KIDZCORNER nagrodzona!

Najnowsze europejskiej badania dowodzą, że im wcześniej rozpoczęta nauka języków obcych, tym lepsza ich znajomość w dorosłym życiu. Kontakt z językiem obcym od najmłodszych lat wykształca u dzieci pozytywny stosunek do innych kultur i języków. „Niezbędnym warunkiem do skutecznej nauki języków obcych w wieku przedszkolnym jest dobrze przemyślany proces nauczania, przygotowany i zrealizowany przez prawdziwych fachowców” – mówi Anna Skwarka, dyrektor ds. dydaktycznych w przedszkolach dwujęzycznych należących do Grupy Kidzcorner.
Dwujęzyczne Przedszkola należące do Grupy KIDZCORNER otrzymały prestiżową nagrodę European Language Label 2012 za stosowanie innowacyjnych rozwiązań w nauczaniu języka angielskiego.

Projekt Kidzcorner pod tytułem „Leśni Detektywi” zdobył znak jakości dla nowatorskich inicjatyw w dziedzinie nauczania i uczenia się języków obcych. W dniu 24 września br. w gmachu Biblioteki Uniwersytetu Warszawskiego, podczas uroczystej ceremonii XI edycji konkursu European Language Label, przedszkola KIDZCORNER otrzymały prestiżowy certyfikat podpisany przez komisarza UE ds. edukacji, kultury, wielojęzyczności i młodzieży oraz ministra edukacji narodowej. Nagrodę w postaci statuetki wręczył pan Mirosław Sielatycki, podsekretarz stanu w  Ministerstwie Edukacji Narodowej. Przywołując cytat prof. Komorowskiej z opracowania „Metodyka nauczania języków obcych”, Anna Grabowska, koordynator konkursu ELL, przypomniała uczestnikom, iż bycie „dobrym nauczycielem oznacza nie nudzić siebie i innych. Czas spędzony w pracy, dodajmy w szkole, klasie, może i powinien być czasem spędzonym interesujaco”.

O nagrodzie. 

European Language Label (Europejski znak innowacyjności w dziedzinie nauczania i uczenia się języków obcych) to europejski certyfikat jakości w edukacji językowej. W Polsce przyznawany jest od 2001 roku za projekty wykorzystujące nowatorskie rozwiązania w dziedzinie nauczania i uczenia się języków. Certyfikat jest wyróżnieniem za innowacyjne techniki kształcenia i promuje osiągnięcia metodyczne i dydaktyczne. Konkurs jest koordynowany przez Komisję Europejską, a w Polsce prowadzony jest przez Fundację Rozwoju Systemu Edukacji oraz Ministerstwo Edukacji Narodowej. Celem konkursu jest nagradzanie oraz upowszechnianie nowatorskich inicjatyw i rozwiązań w dziedzinie uczenia się języków obcych. Mogą w nim
uczestniczyć przedszkola, szkoły, uczelnie, instytucje oświatowe oraz inne placówki zajmujące się kształceniem językowym dzieci, młodzieży i dorosłych.

O Projekcie.


Projekt „Leśni Detektywi”– wybrany został spośród 64 innych uczestników instytucjonalnych z całej Polski.
Projekt „Leśni Detektywi” został zainspirowany uznaniem przez UNESCO roku 2011 „Międzynarodowym
Rokiem Lasów”, polegał na nowatorskim „dwutorowym” nauczaniu treści przyrodniczych w języku angielskim. Dwutorowość projektu opierała się na aktywnym doświadczaniu przez dzieci różnego rodzaju aktywności w przedszkolu jak i poza nim oraz na ekspresji tych badań poprzez prace plastyczno-muzyczne.

Badania przebiegały pod kierunkiem nauczyciela anglojęzycznego oraz nauczyciela polskojęzycznego w równych proporcjach. Ponadto, grupy przedszkolne były zróżnicowane – ponad 30% dzieci uczęszczających do przedszkola pochodziło z rodzin wielojęzycznych. W trakcie trwania projektu dzieci w grupie wielojęzycznej i wielonarodowościowej uczyły się współpracy zespołowej, akceptacji odmienności kulturowej i językowej, jak również uczyły się łamać bariery językowe. Wydarzenia zorganizowane w ramach projektu to, m.in.:
wystawa fotograficzna,
konkurs prac plastycznych,
stworzenie makiety lasu i mrowiska leśnego,
zbudowanie karmników dla ptaków i obserwatorium,
pokaz mody leśnej,
akcja adopcji drzewa.
Projekt miał bezpośrednie przełożenie na rozwój umiejętności językowych u dzieci poszerzając ich zasoby leksykalne oraz zwiększając swobodę i spontaniczność w posługiwaniu się językiem angielskim. Ponadto, wbrew barierom językowym występującym w grupie wielojęzycznej, wszystkie dzieci z dużym entuzjazmem włączyły się do prac projektowych i w równej mierze przyczyniły się do osiągnięcia wspólnie wytyczonych celów.